Brev:
Mad og mælk til 2 årig
3. november 2015
Alder:
2 år
Mad og mælk til 2 årig
Kære Helen.
Hos os spiser min mand og jeg såkaldt "Low Carb" mad - dvs. vi kort beskrevet kun spiser grøntsager og kød - samt nogle fuldkornsprodukter. Vi spiser slet ikke sukker, hvidt brød, kartofler og almindelige ris. Vi spiser dog også frugt.
Vi har hidtil givet vores søn brød, kartofler og ris og nogle få sukkerholdige produkter sammen med den mad vi spiser - for ikke at risikere, at han bliver fejlernæret, da hans behov vel er anderledes end vores. Nu fylder han snart 2 år - og spørgsmålet er, om det ville være godt nok, at han nu kun spiser den samme mad som os - når han i vuggestuen får "almindelig mad"?
Desuden er han blevet meget vild med kærnemælk - som han gerne vil drikke ca. 600 ml. af om dagen. Er det ok - eller er det for meget?
Hvis jeg skulle være så heldig at blive gravid igen - ved du så om det er ok, at jeg fortsætter med vores nuværende kostplan (jeg turde ikke følge den, mens jeg var gravid sidst, men jeg trives bedre uden så meget sukker og stivelse)?
Mange tak for dit svar.